jueves, 12 de marzo de 2015

Jana



T’he vist arraulida en el ventre de la teva mare i ja t’estimo com si t’hagués bressolat mil vegades.

Quina cara tindràs, a qui t’assemblaràs, seràs múrria i entremaliada, riallera i afalagadora,  tímida i callada, geniüda o de bona pasta? Com seràs?

Tan se val siguis com siguis, t’assemblis a qui t’assemblis. Seràs l’extensió dels teus pares i, una miqueta menys, però qui sap, dels teus avis. Potser seràs una fidel reproducció, en petitet, de la que va ser la meva primera filla, d’això ja fa molts estius. 

Vindràs a aquest món volguda i estimada des de molt abans de ser concebuda, des que eres tan sols una idea, una possibilitat,  una il•lusió, una expectativa en la meva ment i al meu cor.

Des del teu cau, confortable i protector, no ens pots veure però vull creure que t’arriben les vibracions dels que et parlen, dels que t’acaronen a través del mur que t’envolta, dels que t’estimen de prop i de més lluny, de tots, en fi, que t’esperen.

Haurem de ser pacients, però, i esperar a que et preparis per viure una vida fora del teu present refugi, una vida que et durà sorpreses i il·lusions, com la que ens fa veure’t obrir els ulls i tenir-te entre nosaltres.

Sigues, per endavant, benvinguda, neta meva, la primera, que els meus ulls t’esperen per conèixer-te, els meus braços per acollir-te, els meus llavis per besar-te i la meva veu per contar-te històries quan, tenint-te a casa, no puguis dormir o vulguis que faci d’avi contacontes.

Fins aviat, benvolguda Jana.
 
 
*Imatge obtinguda d'Internet

2 comentarios:

  1. Josep Ma. Arribo a aquest blog teu per llegir-te i em trobo amb aquesta narració que li dediques a la teva primera i propera neta, que sembla ser, s'anomenarà Jana. Saps? Jo, encara, no tinc cap net ni neta (i ganes que en tinc...la veritat) però aviat farà 30 anys que esperant la meva única filla, vam decidir posar-li el nom de Jana. Aleshores, era un nom no pas massa conegut i a ella li va costar de acceptar-lo (avui, n'està encantada) però nosaltres, els seus pares, el vam triar perquè ens agradava molt, molt.
    Al veure que també els pares de la teva primera neta l'han triat per a la seva filleta, m'ha emocionat.
    Felicitats pel teu relat, narrat al detall, de la teva propera tasca com a avi i benvingut al cercle dels pares i avis de les nenes anomenades Jana. És un nom preciós.

    Una cordial salutació.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Hola Candela.
      En primer lloc, agraïr-te que hagis vingut fins aquest raconet tan poc freqüentat, com pots veure. M'ha fet il·lusió rebre el teu comentari.
      Com pots imaginar-te,estem molt feliços per la bona nova. Resten encara 4 mesos d'espera però ja sembla que la tinguem entre nosaltres de tan que parlem de la Jana.
      Jo no havia sentit mai aquest nom i de fet el van escollir perquè el pare es diu Joan i la mare, la meva filla, Anna. Així que els hi va semblar una bona combinació. De seguida em va agradar. Fins i tot en cas de que el pronunciin en castellà, no sona malament, tot i que el prefereixo en català.
      Moltes gràcies per venir fins aquí i deixar el teu comentari.
      Una abraçada.

      Eliminar